Copyright by Stolica 2022. All rights reserved.

Stolica Lodów Tradycyjnych

 

ul. Batalionów Chłopskich 75

01-305 Warszawa

 

wspolpraca@stolicalodow.pl

 

KONTAKT

Poniedziałek 

 

Wtorek

 

Środa 

 

Czwartek

 

Piątek

 

Sobota 

 

Niedziela

 

9:00 - 20:00

 

9:00 - 20:00

 

9:00 - 20:00

 

9:00 - 20:00

 

9:00 - 20:00

 

9:00 - 20:00

 

9:00 - 20:00

GODZINY OTWARCIA

NA SKRÓTY

Najlepsze lody w Stolicy,

o których nigdy nie zapomnisz! 

Najnowsze posty

Lody do deser, który kocha praktycznie każdy. No dobra.. może są poszczególne osoby, które mówią inaczej, choć ja osobiście nie spotkałem się, by ktoś, kto nawet nie jest fanem lodów nie skusiłby się na pyszny mrożony deser będąc w lodziarni ze znajomymi lub drugą połówką.

 

Polacy jedzą coraz więcej lodów, o czym mówią dane statystyczne, ale co ciekawe, lody stają się coraz mniej sezonowe, a bardziej całoroczne. Jako osoba prowadząca 11 lodziarni kawiarni sam obserwuję i tworzę statystyki sprzedażowe i wyraźnie widzę, że w naszych lokalach także w okresie zimowym klienci chętnie sięgają po lody. Ale skupmy się na klasycznej sprzedaży sezonowej.

 

Czy warto mieć lody w swoim lokalu gastronomicznym, który nie jest głownie lodziarnią?

 

Od 5 lat obserwuję jak kształtuje się sprzedaż lodów i stwierdzam, że jeśli ktoś prowadzi ciekawe miejsce, które chętnie odwiedzane jest przez klientów o profilu kawiarnianym lub cukierniczym, a nawet restauracyjnym, to warto w miesiącach kwiecień-wrzesień mieć w ofercie dobre lody rzemieślnicze. Dlaczego? Jest pare argumentów, które przemawiają za sprzedażą lodów:

 

1. Znaczne zwiększenie obrotów sprzedażowych.

 

Prowadząc kawiarnie lub cukiernie, gdy lody są Twoim dodatkowym produktem i po prostu je masz jesteś w stanie zwiększyć swoje obroty kilka tysięcy złotych. Jeśli jednak dobrze przygotujesz się do sprzedaży lodów, masz dobre lody w ofercie, znasz się trochę na marketingu i odpowiednio do sprzedaży wyszkolisz personel, to Twoje obroty są w stanie zwiększyć się o kilkanaście, a nawet kilkadzieścia tysięcy złotych.

 

2. Możesz łatwiej pokazać co jeszcze na codzień masz w ofercie

 

Dzięki temu, że masz w ofercie lody, które na ogół łatwo zwabiają nowych klientów, możesz pokazać co ciekawego masz jeszcze. Możesz łatwiej zachęcić klienta do tego, by będąc na lodach spróbował innych Twoich produktów, na przykład kawy, soków, ciast czy słodkości.

 

3. Lody uzależniają

Pomyślisz sobie - "pfff... kto jadłby lody codziennie..."

Tak... Ja też tak kiedyś myślałem.. dopóki nie otworzyłem pierwszej lodziarni :)

Jeśli jest słoneczna pogoda, a Ty masz dobre lody, gwarantuję Ci, że będziesz widział często te same uśmiechnięte buźki czekające w kolejce, a to okazja, by zaprzyjaźnić się z klientami.

 

4. W lato lody, a w zimę czekamy

Nawet jeśli nie zdecydujesz się mieć w zimę lodów, a z doświadczenia i obserwacji nie namawiałbym jeśli nie jesteś typową lodziarnią, to masz inne pyszne rzeczy, na które chętnie przyjdą Twoi klienci. Zauważyłem, że dzięki temu, że klient pozna Cię w lato, chętniej przyjdzie do Twojego lokalu zimą, ponieważ wie, że u Ciebie jest po prostu dobrze i smacznie.

 

5. Nie duży nakład inwestycyjny

Żeby mieć w lokalu lody wcale nie musisz wykładać dużo kasy, są na to inne sposoby jak wypożyczenie sprzętu, dzierżawa, leasing. Możesz najpierw sprawdzić czy czujesz miętę do lodów, bez zbędnych długich zobowiązań, a dopiero jeśli się przekonasz - zainwestować. Dobrze skalkulowany biznes to dobry biznes.

 

To tylko kilka argumentów przemawiających za tym, żeby nie wahać się, czy wprowadzić do oferty pyszne tradycyjne lody. Jeśli zainteresował Cię ten temat, napisz do mnie, chętnie odpowiem na Twoje pytania. A może już masz lody w swoim lokalu i chcesz zwiększyć ich sprzedaż? Są na to łatwe sposoby. 

 

Pozdrawiam,

B. 

 

 

08 marca 2022

BLOG

Lody w kawiarni lub cukierni - czy warto mieć?

 Wróć